Türkiye’ye geldikten ve tüm kayıt ve ders seçme işlemlerinizi tamamladıktan sonra yapmanız gereken en önemli şey, oturma izni başvurusudur. Geçerli bir öğrenci vizesine sahip olmak, tam zamanlı üniversite öğrencisi olmak için yeterli değildir. Lütfen buradaki başvuru formunu doldurun: https:e-ikamet.goc.gov.t ​​ve randevu günü ve saatinde İl Göç İdaresi Müdürlüğüne gerekli belgelerinizi götürün. Uluslararası İlişkiler Ofisi tüm işlemleri kuralına göre gerçekleştirmede size yardımcı olacaktır. Ancak oturma izni almanın sizi sorumluluğunuzda olduğunu unutmayın. Olası problemleri kolayca aşmak için,  ikamet kartınızın bir kopyasını Uluslararası İlişkiler Ofisine teslim edin. Son kullanma tarihi personelimiz tarafından not edilecek ve yenilenmesi için size hatırlatma mesajı gönderilecektir. Öğrencilerin (öğrenci vizesi sahipleri) ikamet izni başvuru ücretinden muaf olduğunu ve yalnızca kart ücretini ödemeniz gerektiğini lütfen unutmayın. Oturma İzninizi Almak İçin Gerekli Olan Belgeler: İkamet İzni Başvuru Formu (tarafınızca imzalanmalıdır) Pasaport Fotokopisi (Kimlik bilgileri ve giriş damgası olan sayfalar) Dört (4) adet biyometrik fotoğraf (son 6 ay içinde çekilmiş) Geçerli sağlık sigortası (Sigorta süresi, amaçlanan ikamet izni süresini kapsamalıdır.) Aşağıdaki belgelerden biri yeterli kabul edilir. İkili sosyal güvenlik sözleşmeleri kapsamında, kişinin Türkiyedeki sağlık hizmetlerinden yararlandığını belirten il sosyal güvenlik birimlerinden alınacak e-imzalı imzalı ve kaşeli mühürlü belge,- Sosyal Güvenlik Kurumu’ndan alınan e-imzalı imzalı ve kaşeli mühürlü hüküm belgesi (Sosyal Güvenlik Kurumundan alınacak provizyon belgeleri, hem destekleyici hem de aile üyelerini kapsayacak şekilde olmalıdır.)- Sosyal Güvenlik Kurumuna genel sağlık sigortalısı olmak için yapılan başvurunun e-imzalı veya imzalı, kaşeli belgesi)- Özel sağlık sigortası: Poliçede Bu poliçe 06.06.2014 tarih ve 9 sayılı ikamet izni başvurularında yaptırılması gereken özel sağlık sigortasına ilişkin genelgede öngörülen asgari teminatı kapsamaktadır. ibaresi bulunmalıdır. Lütfen başvuru sırasında sigorta poliçenizin imzalı ve kaşeli bir kopyasını sununuz! Uzatma başvuruları için, poliçenizin yalnızca onaylı (mühürlü, imzalı) kopyasını başvuru dosyanıza ekleyin. Öğrencilik haklarından aktif olarak yararlanma hakkına sahip olduğunuzu gösteren öğrenci belgesi (e-imzalı imzalı ve kaşeli kaşeli belge)

 

İKAMET İÇİN GEREKLİ BELGELER ŞU ŞEKİLDE HAZIRLANMALIDIR.

  6458 sayılı Kanunun 38. maddesi çerçevesinde istenilen aşağıdaki belgelerin ekte sunulduğuna dair işbu tebliğ tebellüğ belgesi düzenlenerek altı imza altına alınmış, tebliğ belgesinin bir sureti tarafınıza verilmiş olup, bir sureti il göç idaresi müdürlüğüne gönderilecektir  
                 
  BELGELER:            
   İkamet izni kayıt/başvuru formu (öğrenci tarafından ıslak imzalı şekilde)  
   Pasaport ya da pasaport yerine geçen belge (aslı görüldü şeklinde)  
   Öğrencilik durumunu gösterir belge  
   4 adet biometrik fotoğraf  
   Geçerli sağlık sigortası (GSS ya da ikamet izni talep süresini kapsayan özel sağlık sigortası)  
   Kalacağı adres bilgilerini gösterir belge  
   Ulusal Elektronik Tebligat Adresi  
  ·   Kendi evinde kalıyorsa, tapu fotokopisi (uzatma başvurularında “yerleşim yeri belgesi ve fatura” yeterlidir)
  ·   Kira sözleşmesi ile kalıyorsa, kira sözleşmesinin noter onaylı örneği
  ·   Otel vb. konaklama yerlerinde kalınıyorsa, bu yerlerde kalındığına dair belge
  ·   Öğrenci yurtlarında ve pansiyonda kalınıyorsa, yurtta kalındığına dair belge
  ·   Destekleyici yanında kalınıyorsa, yanında kaldığı kişinin noter onaylı taahhüdü (Destekleyici evli ise ayrıca eşinin de noter onaylı taahhüdü)
      İkamet izni belge bedelinin ödendiğine dair makbuz